|
HintsEnTips:
Lanceerdag 3 mei 2025 |
|
|
12 van 170 |
|
|
| Geplaatst door: Modelrockets.NL op 01-05-25 20:21 |
|
Op zaterdag 3 mei 2025 staat het in de planning om onze modellen weer te gaan lanceren. Zie Activiteiten/Agenda voor meer info.
|
| Re: Lanceerdag 3 mei 2025 | Reactie van: Modelrockets.NL op 02-05-25 15:38 |
| Lanceerdag gaat door!
Zie Activiteiten/Agenda voor meer info.
![]() |
| Re: Lanceerdag 3 mei 2025 | Reactie van: Alef op 06-05-25 23:18 |
| Mooi ding die Doornob! Jammer dat we geen Estes motoren meer kunnen krijgen, maar nu eindelijk ook E motor kunnen vliegen is wel erg leuk. Al wat simulaties gedaan en dunner dan 50mm moet dat echt niet worden anders ga je over de 450 meter. Zou best eens kunnen dat ik straks een model voor een E-motor ga bouwen. Ik heb al een motorhuis. |
| Re: Doorknob | Reactie van: Modelrockets.NL Klaas-Jan op 20-05-25 10:52 |
| Met een
* Neuskegel 75mm (PNC-KM-75W),wit * Rompbuis 75diam. x 500 (BTK75_500) (45cm nodig) * MotorBuis 29 (29/31x150mm) * Centreerring29mm x BTK75 (geen stuffer tube maken, maar een ASPAR gebruiken) * ASPAR-75 (BTK75-Aspar) * Motor Retainer-29mm * Drukring 29mm * Parachute Nylon 55cm * Schokkoord Kevlar-160Kg(350lb) * Schokkoord, elastisch, zwart, dia. 3mm kom je een heel eind... |
| BTK75 | Reactie van: Alef op 21-05-25 15:23 |
| Ja, ik zag afgelopen week weer een schade gevalletje stuffertube, dat blijkt niet zoon goed idee. Tim van Milligan heeft hier een artikel over geschreven en een youtube video over gemaakt. De moeite van het overwegen waard lijkt mij, want een stuffer tube die total-loss is is erg lastig repareren.
Ik zit op het moment steeds wat te fantaseren om een E motor "sports" model te bouwen. Elips vinnen en een hele spitste neuskegel wordt het dan denk ik. Misschien zelfs wel proberen om het model het ideale gewicht te geven. Zal 60 mm worden denk ik want hij moet eigenlijk onder, maar het liefst zo dicht mogelijk bij de 450 meter. |
| Re: gevalletje stuffertube | Reactie van: Modelrockets.NL Klaas-Jan op 22-05-25 17:51 |
| Ja, een stuffer tube sucks...
Lang, lang geleden al ervaren en besloten niet te gebruiken. Na één vlucht met een D12 en een 25mm stuffer tube en het model was klaar. Met een ASPAR heb je dat niet. Die stuffer tube wordt vaak gebruikt bij grotere modellen, zodat je genoeg uitdrijflading-druk krijgt/houdt om de neus uit te blazen. In dat geval kun je beter de rompbuis ergens halverwege laten delen en zo de ruimte kleiner maken. Voordeel: je hebt meteen een flinke payload sectie. ![]() |
| volume | Reactie van: Ben Albers op 23-05-25 09:49 |
| Bij groot volume modellen voeg ik bovenop de motor een plukje (0,1-0,2g) schietkatoen toe. Na een paar keer matige uitstoot (en daardoor schade) toegepast. Werkt grandioos. |
| Schietkatoen | Reactie van: Alef op 28-05-25 22:00 |
| Heb je Ben weer met zijn schietkatoen. Ik moet toegeven het is waarschijnlijk de beste optie. Het is jammer dat ik zoon hekel aan zwavelzuur heb. Schietspijkerbroek moet ook kunnen. |
| kopen | Reactie van: Ben Albers op 01-06-25 18:28 |
| Moet je natuurlijk niet zelf maken. Gewoon kopen bij bv Dynamite Magic Shop. 10 gram, heb je een heel seizoen lol van.
Heb ik trouwens niet zelf verzonnen. Scietkatoen was ooit een suggestie van KJ op het DDRA forum.... ![]() |
| Schietkatoen | Reactie van: Alef op 01-06-25 18:53 |
| Ja ik ga voor die 10 euro niet expirimenteren. Ik heb nu ook een wat grotere cluster raket. Als je dat wat op je in laat werken hoe deze zich als machine gaat gedragen dan begint in mij ook de noodzaak op te komen om er electronische uitstoot op te bouwen. Ik moet wel aan de schietkatoen nu denk ik. |
| Re: Schietkatoen / Flitswatten | Reactie van: Modelraketten.NL op 02-06-25 18:45 |
| Voor Schietkatoen / Flitswatten:
Zie: www.Modelraketten.NL Rubriek: Diversen, Lont-Flitswatten / Flash Cotton ![]() |
| Kopieer tekst of een link, na selecteren, eenvoudig met CTRL+C of de rechter muisknop |