|
HintsEnTips:
Lanceerdag 31 mei 2025 |
|
|
11 van 170 |
|
|
| Geplaatst door: Modelraketten.NL op 30-05-25 18:40 |
|
! INGELAST ! MORGEN ! INGELAST ! Volgende Lanceerdag: FMR-3, op 31 mei We bouwen op vanaf ±12.00u. Einde: ±17.30u. |
| Pro-2 vlucht | Reactie van: Alef op 04-06-25 16:15 |
| Oei, Pro-2 certificeringsvlucht mislukt? lawndart? |
| Re: Pro-2 vlucht | Reactie van: Modelrockets.NL Klaas-Jan op 04-06-25 21:05 |
| Eerst een testvlucht met motoruitstoot én elektro uitstoot.
Die leken beide goed te werken. Daarna een cert-vlucht, waarbij de elektro uitstoot dus niet werkte. Ja, harde crash. Weinig over van de payload...
Was gelukkig niet de mijne... maar ik had bij een eerdere lanceerdag een falende uitstoot van de motor. Die zat na de vlucht nog gewoon op zijn plek... Patriot-75-MRNL.... ook aan flinke reparatie toe. Je hebt t niet altijd in de hand... ![]() |
| electronische uitstoot. | Reactie van: Alef op 04-06-25 22:09 |
| Ja, het testen van zoon ding lijkt me ook belangrijk en dat lijkt me inderdaad het best icm een pyrotechnische uitstoot. Ik heb ook gedacht om het in een lift te testten (met een lampje natuurlijk).
Jammer dat het is mislukt, zou leuk zijn als toch de oorzaak kan worden achterhaald. Ik heb het inmiddels ook eens gezien het niet afgaan van een motor uitdrijflading dus het lijkt niet heel zeldzaam en als het een mooi model is dan is dat flink jammer. Zou dan niet zo gek zijn als je een backup systeem hebt al helemaal met een cluster. |
| Re: backup uitstoot systeem | Reactie van: Modelrockets.NL Klaas-Jan op 05-06-25 10:58 |
| Een mooi backup systeem zou een aardmagnetische detector zijn denk ik. Als je model naar beneden valt (neus er nog op, dus stabiel met de neus omlaag), dan is het aardmagnetisch velt ten opzichte van je model volledig omgedraaid.
Wat je elektronica het signaal zou geven om een backup uitstoot te verzorgen. Zoiets... |
| Kopieer tekst of een link, na selecteren, eenvoudig met CTRL+C of de rechter muisknop |